świat filmu - portal i blog filmowy

54. Krakowski Festiwal Filmowy zakończony!

„Efekt domina”, „Fuga na wiolonczelę, trąbkę i pejzaż”, „Pieśni odkupienia” wybrane najlepszymi filmami 54. edycji Krakowskiego Festiwalu Filmowego.

Podczas sobotniej ceremonii zamknięcia festiwalu przedstawiono zwycięzców konkursów dokumentalnego, krótkometrażowego, muzycznego i polskiego. Gospodarzem gali ponownie był dziennikarz muzyczny Piotr Metz.

W czterech konkursach 54. Krakowskiego Festiwalu Filmowego 24 jurorów w sześciu gremiach oraz jury studenckie oceniło 98 filmów: animowanych, dokumentalnych, fabularnych.

Złoty Róg  nagrodę główną w konkursie międzynarodowych filmów dokumentalnych jury pod przewodnictwem Wojciecha Staronia przyznało duetowi reżyserskiemu Elwira Niewiera Piotr Rosołowski za film Efekt domina. Srebrny Róg dla reżysera najlepszego średniometrażowego filmu dokumentalnego otrzymał Dan Wasserman za film Swatka. W kategorii pełnometrażowego dokumentu Srebrny Róg przyznano Talal Derki za film Powrót do Homs.

Złoty Smok dla najlepszego filmu w międzynarodowym konkursie krótkometrażowym trafił do Jerzego Kuci za film Fuga na wiolonczelę, trąbkę i pejzaż. Srebrnym Smokiem dla reżysera najlepszego filmu dokumentalnego nagrodzono Juliette Touin za film Wielki dom. Najlepszym krótkim filmem animowanym wybrano Bóg z Tobą autorstwa Stephena Irwinga. Natomiast Srebrnego Smoka dla reżysera najlepszego filmu fabularnego otrzymał Mat Kirkby za Rozmowę.

Złoty Hejnał, główną nagrodę w konkursie DocFilmMusic jury pod przewodnictwem Jana Kantego Pawluśkiewicza przyznało Amandzie Sans i Miquelowi Galofré’owi za film Pieśni odkupienia.Wyróżniony w konkursie został film Mój domek na prerii autorstwa Chelsea McMullan.

Jury konkursu polskiego, któremu przewodniczył Jerzy Śladkowski, nagrodziło Złotym Lajkonikiem Elwirę Niewierę i Piotra Rosołowskiego za film Efekt domina. Srebrnego Lajkonika dla reżysera najlepszego filmu dokumentalnego otrzymał  Jan P. Matuszyński za film Deep Love. Za najlepszą animację jury uznało Hipopotamy autorstwa Piotra Dumały, natomiast Srebrnego Lajkonika w kategorii filmu fabularnego wręczono Kacprowi Lisowskiego za film Ojcze Masz.

Film Lato 2014 w reżyserii Wojciecha Sobczaka otrzymał PRIX EFA 2014 dla najlepszego filmu europejskiego czyli nominacją do Europejskiej Nagrody Filmowej w kategorii filmu krótkometrażowego. Krakowski Festiwal Filmowy jest jedynym festiwalem filmowym w Polsce, który przyznaje to wyróżnienie. Natomiast wszyscy czterej zwycięzcy międzynarodowego konkursu filmów krótkometrażowych, czyli laureat Złotego Smoka oraz laureaci Srebrnych Smoków w kategoriach: animacja, dokument i fabuła, mają ułatwioną drogę do uzyskania nominacji do Oscara w kategorii filmów krótkometrażowych.

Nagroda publiczności powędrowała do Sophii Turkiewicz za film „Niegdyś moja matka”.

Nagrodę Smok Smoków za całokształt twórczości odebrał wybitny polski reżyser, operator filmowy i fotograf, Bogdan Dziworski. Piotr Metz wespół z członkami zespołu Budka Suflera ogłosili rozpoczęcie pracy nad projektem filmowy pod roboczym tytułem „Sesja”. Planowany film dokumentalny w reżyserii Maciej Dejczera ma koncentrować się wokół wydarzeń sprzed 10 lat, kiedy zespół wyjechał do Los Angeles, by w legendarnym studio Village Recorders nagrać płytę. Premiera filmu została zapowiedziana na 55. Krakowski Festiwal Filmowy.

Obszerna relacja z Festiwalu w postaci kronik festiwalowych, zdjęć, wydań  gazety festiwalowej dostępne są na stronie internetowej Krakowskiego Festiwalu Filmowego oraz na profilu na Facebooku.

Organizatorem festiwalu jest Krakowska Fundacja Filmowa we współpracy ze Stowarzyszeniem Filmowców Polskich i Apollo-Film.

Wszystkie kroniki festiwalowe, przy których realizacji blog onemovieproject.com miał swój duży udział możecie zobaczyć tu:

http://onemovieproject.com/54-krakowski-festiwal-filmowy-kroniki

54. KFF / Kronika festiwalowa – podsumowanie / Akademia Multi Art 2014

[vsw id=”oIGmQhEv_eY” source=”youtube” width=”425″ height=”344″ autoplay=”no”]

Informacja prasowa

1 comment on this postSubmit yours
  1. Ich losami zywo interesowaly sie media, spekulujac, czy dzieki szumowi, jaki towarzyszyl filmowi Glinskiego, dziewczynom uda sie wyjsc na prosta. Polaka najlepiej swiadczy fakt, ze w prasie regularnie pojawiaja sie materialy poswiecone ich dalszym losom.

Submit your comment

Please enter your name

Please enter a valid email address

Please enter your message

onemovieproject © 2017 All Rights Reserved

Fundacja Multi Art

Credits

Designed by WPSHOWER

Powered by WordPress

-->