świat filmu - portal i blog filmowy

Tablica porównawcza matryc cyfrowych dla filmu

Wielkości matryc ( sensorów, chipów ) dla kamer digital ( cyfrowych kamer ) w porównaniu do formatu filmowego Super-35.
Amerykańska firma filmowa Abel Cine przedstawiło graficzne porównanie licznych , obecnych na rynku cyfrowych kamer segmentu pro i semi pro w porównaniu do filmowej klatki super 35 mm.
Wiele cyfrowych kamer i kamkorderów reklamuje się obecnie tym , że mają matryce ” zbliżone do wielkości filmu super 35 mm „.
Tym samych sygnalizuje się w opisie, że tymi kamerami można osiągnąć dobrą jakość obrazu zbliżoną do filmu i tkzw. FILMLOOK – obraz o np. ograniczonej głębi ostrości, należytej głebi koloru, wysokiej rozdzielczości itp.Pojęcie ” zbliżone do… ” może jednak oznaczać sporą różnicę i to zestawienie właśnie je wykazuje.
W tabeli odniesieniem jest zawsze format filmu super 35 – żółte pole.
Aktualne zestawienie zawiera najnowsze kamery ( styczeń 2012 ) takie jak: Sony FS100i F3 , Canon C 300, Panasonic GH2 i AF100 (US-Versja modelu AF101).

TUTAJ PLIK PDF z zestawieniem

Submit your comment

Please enter your name

Please enter a valid email address

Please enter your message

onemovieproject © 2017 All Rights Reserved

Fundacja Multi Art

Credits

Designed by WPSHOWER

Powered by WordPress

-->